Followers

Wednesday, May 5, 2010

Bergumbira di PD

Malam Sabtu lepas aku dan family gi PD.Ada pesta satu Malaysia kat situ.Nak dijadikan citer,petang Sabtu masa tengok berita RTM baru tahu ada pesta,siap bagitau artis yg akan wat show mlm tu.Mula tu malas nak ikut sebab aku tengah demam selsema.Mak dah tepon Izad ajak gi,pastu Izad kata wokeh sebab dah lama kitaorg tak gi PD.Adik ipar aku,Zana tak ikut so mmg bebetul kitaorg adik beradik,mak dan abah serta sapa lagi kalo tak si kecik Azim Haiqal.Mak berjaya memujuk aku gi juga.Dengan pantas aku bersiap ringkas jer,siap bawa nose inhaler,maklumlah kete adik aku tu,aircond ngalahkan aircond shopping mall punyala sejuk.


Masa keluar dari rumah gi ke kete Izad,Zalie tgh pakaikan Azim baju dan seluar.Izad kata Azim tak mo pakai baju masa kat rumah,adoii dah start ler tu perangai dia.Ntah apa Zalie cakap,nak pulak dia pakai baju.Hm aku dgn Shila pun puji lah sikit hmm ensem pun,terus dia tepuk tangan suka.


Singgah kat Petronas R&R Seremban jap,kebetulan ada jual karipap panas,abah gi beli,murah jer satu 60 sen besar gak karipap tu.Mak kata sedap,aku tak makan sangat sebab tengah demam selera kurang.Perjalanan diteruskan ker PD.


Memang seronok sekali sekala jalan dgn family ni.Bergelak ketawa bagai dengan gelagat Azim,yang bergoyang sakan bila dengar lagu dangdut kat radio hahahha biar betul anak buah aku nih.


Sampai kat PD,Herman Tino tengah perform,punyalah ramai manusia,tempat lapang pun boleh rasa panas.Aku berpeluh sakan,ha bagus gak kebah ler demam aku camni.Lepas kitaorang bergelak sakan dengar lawak jenaka Ali Mamak dan Abon,adoi sampai keluar airmata dan terbatuk-batuk aku dibuatnya.Bukan senang tau nak bagi org ketawa nih.


Masa salah sorang finalist Bintang Ai Minnal nyanyi,kitaorang round tapak pesta tu.Ternampak ler juga barang yang sama mcm aku jual kat online shop aku Precious Love Collection,harga hmm rasanya aku jual lagi murah kot hehehehe.


Tetiba Azim kata nak ampu nak ampu,rupanya dia nak permainan yg bertangkai pelbagai bentuk siap ada cahaya berkelip-kelip.Maksu jadi mangsa sekali lagi kena belikan Azim mainan.Yang kelakar adik aku Shila serba salah nak tanya penjual tu sebabnya penjual tu nyah dah tu Shila terfikir ish nak panggil akak ker abg ni hehehhe.Akhirnya Shila terus tanya berapa harga.Kitaorg pilih bentuk burung tengah terbang untuk Azim,pastu mak tanya kenapa sayap macam tak kembang.Dengan suara jantannya "Buka plastik baru sayap burung tu kembang" .aku punya menahan nak ketawa.Elok dah jauh sikit dari situ tak leh tahan lagik terus gelak.Ish tak baik aku nih tapi nak buat macam mana memang realiti kelakar kan.Gambar nanti aku upload.


12.00 malam baru kitaorang bergerak balik lepas konsert dah habis kemudian singgah kat R&R makan.Sampai rumah dah dekat pukul 1.30 pagi.Ngantuk giler.Enjoy gak  jalan-jalan kali ni.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...