Followers

Thursday, May 27, 2010

Alam Ghaib

Semasa tengah tengok siri Bersamamu TV3 semalam,tetiba adik aku call beritahu suruh tengok siri baru kat TV3,Misteri Alam Ghaib pukul 10.00 malam.Adik aku kata Ustaz Sharhan dalam siri tu.Dalam siri tu Ustaz Sharhan dijemput ke Kinabatangan,Sabah untuk memberi tunjuk ajar cara perubatan Islam.Dan kebetulan semasa seminar yang diadakan Ustaz telah memanggil beberapa orang peserta secara sukarela untuk tampil duduk di kerusi yang disediakan.Ustaz Sharhan berkata tujuan nya hanya untuk mengimbas tu dgn bacaan ayat-ayat Quran dan sekiranya dalam tubuh peserta tu ada jin atau makhlus halus maka orang tu akan memberi tindak balas.Wah berdebar gak nih.Makin excited lak aku dibuatnya.Tak sampai 5 minit beberapa ayat dibacakan oleh Ustaz,dua orang peserta yang kebetulan suami isteri memberi tindak balas bila dengan sendirinya tubuh bergegar dan mengeluarkan suara yang garau dan isterinya pula adakalanya menjerit.Bila ustaz bertanya,dgn suara yang garau peserta lelaki tu menjawab beberapa soalan yang ustaz tanya.Ustaz menyuruh pembantunya mengazankan peserta lelaki tu dan seperti kesakitan beliau menjerit minta supaya berhenti tapi azan tetap diteruskan.Kemudian Ustaz memberhentikan bacaan ayat-ayat dan seterusnya berkata pada semua peserta bahawa beliau akan mengubati 2 orang peserta ini kemudian.Menurut Ustaz apa yang ada dalam tubuh peserta itu merupakan saka yang cuba diturunkan dari nenek moyang pasangan terbabit.Setelah sedar,peserta terbabit yang juga pasangan suami isteri memberitahu memang ada terjadi perkara yang pelik pada mereka sehari sebelum mengikuti seminar ustaz tu.Semasa sessi Ustaz Sharhan mengubati dan memaksa jin yang berada dalam tubuh pasangan terbabit,aku terpaku seketika bila melihat kekuatan luarbiasa isteri peserta lelaki tu,hingga pembantu ustaz hampir terjatuh ketika isteri lelaki tersebut meronta ketika azan dilaungkan ke telinga beliau.Itu si isteri tapi jin yang berada dalam tubuh si suami lak berdegil tidak mahu meninggalkan tubuh lelaki terbabit hingga Ustaz menyapu kan air yang telah dibaca ayat suci Al-Quran.Umpama tubuh disimbah air panas begitulah reaksi si suami tu tadi.Masa aku kecik dulu aku pernah tengok orang yang dirasuk dan ketika aku bekerja di Sungai Petani sebagai penyelia di bahagian pengeluaran,beberapa orang operator aku dirasuk kerana salah sorang operator aku rupa-rupanya tidak mahu menerima saka yang hendak diturunkan padanya.Aku tak pernah tahu sehingga terjadinya histeria kat line aku.Masa tu aku gelabah gak,nasib baik adik angkat aku yang merupakan bekas pelajar sekolah agama tahu ayat-ayat untuk menyembuhkan dorang.Dorang beritahu nampak satu lembaga besar hitam disebalik kotak-kotak yang susah siap disusun untuk dihantar ke store.Semasa dorang dirasuk tu,M tersenyum gembira dan ketawa.Rupa-rupanya tubuh M telah dirasuki saka keturunannya.Merasa ler aku kekuatan luarbiasa ketika dorang dirasuk,pergelangan tangan aku sakit amat akibat dicengkam kuat dan adik angkat aku sedaya upaya meminta aku jgn memandang tepat pada mata M.M pengsan setelah apa yang merasuki tubuhnya keluar.Satu pengalaman yang tidak pernah aku lupa.Aku sendiri pun tak tahu kemana M sekarang ni.Selepas peristiwa tu M berhenti kerja.Menurut rakan M,kemana pun M pergi dia tetap diganggu selagi tak menerima saka tersebut.M pernah cakap dengan aku biar dia mati sekalipun dia takan berjanji dengan syaitan.Menerima saka umpama membuat perjanjian dengan jin atau syaitan.Syirik mempercayai selain dari Allah.M yang juga adik angkat aku menghilangkan diri selepas peristiwa tu.Aku cuba cari tapi hingga hari ini aku tak tahu ke mana M pergi.Sudah 13 tahun berlalu dan apa yang aku harapkan M dapat hidup seperti orang lain,tidak lagi diganggu saka nenek moyangnya.Hmm so jangan ketinggalan tengok siri Misteri Alam Ghaib setiap Rabu jam 10 malam di TV3 .

2 comments:

Nina Nurziana said...

seram la.. huhu

Eida said...

Nina,mmg seram gak bila tgk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...