Followers

Friday, May 14, 2010

Danny & Oren

Oren manja tido sebelah Azim


Family aku semua suka kucing kecuali adik ipar aku yang sememangnya takut dgn kucing.Silih berganti kucing aku bela.Ada yang hilang dan ada yang mati.Pernah kami satu keluarga turut bersedih bila kucing yang kitaorang bela dari kecik mati.Aku lak masa tu boleh pergi kerja pun tetiba menangis bila teringat.Kucing kesayangan aku Oren tetiba hilang pada bulan March ari tu.Aku punyalah rindu sampai termimpikan Oren.Hari-hari aku tengok gambar Oren dalam hp aku.Mmg Oren paling rapat dengan aku,kdg-kdg Oren tido dgn aku.Setiap hari Oren akan geselkan hidung dia kat ibu jari kaki aku.Kadang bila aku tertido kat ruang tamu Oren akan datang dan baring sebelah aku kemudian tangan Oren akan pegang aku.Tetiba bergenang airmata bila teringat pada Oren.Rindu sangat....aku melayan Oren umpama ahli keluarga dan setiap kali aku balik kerja,kalau Oren sedang jenjalan kat sekitar rumah jiran dia akan berlari balik.Mak aku akan cakap ha Oren tu mak ko dah balik kerja,nak mengadu ler tu.Banyak kenangan aku dgn Oren yang tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila.Biarpun Oren yang kini hilang dari pandangan mata dan aku tak tahu dia masih hidup atau telah tiada aku berpuas hati telah menjaga Oren dgn sebaik mungkin.



Danny

Yang tinggal sekarang hanya Danny.Danny ni asalnya kucing kawan adik aku Shila.Masa gi beraya rumah kawan Shila tu,mak kawan Shila kata nak buang Danny sebab salah sorang anak dia tak suka kucing.Pertama kali tengok Danny atau nama sebenarnya Teleng,Shila dan mak aku dah berkenan.Mana tak nya Danny ni kucing kacukan Parsi dan tempatan,gebu ko.Apalagi mak terus minta untuk bela,yelah dari buang dia kan.Masa balik naik kete,diam jerk dia,ish bagus betul.Anak buah aku dah geram tgk si Danny nih.

Bila sampai kat rumah maka nama asalnya telah ditukar dari Teleng kepada Danny.So sampai sekarang Danny masih ada kat rumah.Danny paling gemar tido atas katil maklumlah tilam empuk.Bab makan jgn cakaplah kan sambil dia duduk pun dia boleh makan.



Walaupun aku tetap akan rindu pada Oren tapi kehadiran Danny macam jadi penawar.Baik Danny atau Oren ada keistimewaan tersendiri.

1 comments:

kenwooi said...

cute cat =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...