Followers

Thursday, May 27, 2010

Bilalah boleh jumpa ni..rindunya

Ija & Kak Ah
Kalau tengok tajuk macam rindu kat kekasih hati jerk.Sebenarnya aku rindu yang teramat sangat pada 2 orang kawan baik aku yang kini berada nun jauh di Kedah huhuhu.Kali terakhir kitaorang jumpa tahun lepas.Ija atau nama penuh Iza Mastura tu kawan baik aku dari kecik,kitaorang dibesarkan di kem tentera yang sama,tinggal kat kuarters tentera yang sama,gi mengaji Quran sesama,kira melalui zaman kenakalan kanak-kanak bersama.Biarpun kami sekolah yang berlainan tapi hubungan tak putus.Ija sampai sekarang boleh ingat kenangan masa zaman kitaorang kecik dulu,yang mana ada gak yang aku dah lupa.Antara kenangan yang Ija tak boleh lupa bila aku paksa Ija dan beberapa kawan yang lain dengar aku menyanyi hahahaha,nasiblah korang time tu.Minat aku pada nyanyian dari kecik dan aku pernah menyanyi di majlis perkahwinan sepupu aku .Nak tahu apa terjadi,aku punyalah jerit kat microphone sampai bingit telinga orang kampung hehehehe.Aku masa tu mana ler tahu kan baru 8 atau 9 tahun jerk time tu.Pepagi nak gi sekolah aku akan panggil Ija dari bawah ajak jalan sama-sama gi tunggu trak tentera yang dok antar anak-anak tentera sekolah.Kuarters tu 4 tingkat,Ija dok tingkat 1 aku lak tingkat 2.Bila mengaji Quran waktu malam kitaorang gi mengaji kat umah Cik Mah di tingkat 4.Oleh kerana lampu kat tangga kuarters tu kejap nyala kejap tidak maka memang aku dan Ija yang penakut ya amat,akan berlari turun tangga macam kena kejar hinggakan sekali langkah 2 atau 3 mata tangga pun dah tak perasan.Bila aku habis belajar komputer dan masa tu belum bekerja,Ija call dan ajak kerja sekali kebetulan kat opis ada vacancy untuk kerani.Macam tak boleh berpisah kan hmm dah keje sekali tahu aja lah.Semasa kerja di situ lah aku kenal dengan Kak Ah atau nama penuhnya Muzakarah.Selain memang terer masak,Kak Ah seorang kawan yang sentiasa ada disisi ketika susah dan senang.Kak Ah ni orang Kuala Sala kat Alot Star jadi masa kerja kat Sungai Petani dorang dok rumah yang company sewa wat hostel.Yang dok hostel lak tak ramai,masa aku belum ikut mak dan abah pindah ke Nilai,mmg hostel tu ler tempat aku melepak sebab aku tinggal sorang jer kat rumah sendiri.Yang aku suka sangat bila aku hari aku nak gi hostel tu Kak Ah mesti masak apa yang aku suka hehehe untungnya ada kawan camni kan.Ada pernah sekali aku demam teruk dan kebetulan aku kat hostel,Kak Ah dan Ija yang jaga aku.Sesuatu yang takan aku lupakan,tatkala aku jauh dari keluarga aku beruntung ada kawan seperti Ija dan Kak Ah.Sekarang ni hanya telefon jadi penghubung kami.Kalo dengan Kak Ah atau Ija aku tak suka guna email sebab aku nak dengar suara mereka berdua.Keakraban kami sehingga pernah beli kain pasang yang corak sama cuma kaler jer lain punyalah nak sedondon.
Insyallah ada masa terluang nanti aku nak balik Kedah jumpa 2 sahabat aku nih rindu tahap gaban kat dorang.Kalo dah berjumpa alamat kecohlah rumah Ija.Suami Ija pun dah cukup faham bila kami bertiga,dia kena beralah ler sikit bagi laluan pada 3 sahabat nih.yang pasti kitaorang pasti akan bermalam di rumah Ija,masak dan makan bersama.Oleh kerana hanya aku dan Kak Ah yang masih single kan,adakala Ija tu teringin nak ikut bila aku dgn Kak Ah pergi berjalan kadang-kadang siap suruh kitaorang yang beritahu hubby dia hehehe.Aku dgn Kak Ah kadang-kadang tu saja jerk menyakat,Eh mana boleh dah kahwin kena ikut hubby hehehehe.Ija pernah datang Nilai tapi Kak Ah yang bz ngalah manager dia ntah bila ler nak sampai.Aku tak kira kali aku nak paksa gak Kak Ah datang Nilai.Nak paksa Ija tu susah ler sikit kan.Baby Ija yang baru pun aku belum tengok,aku dah suruh Ija email gambar baby tapi Ija kata dia tak mo email,dia suruh aku balik Kedah.Hmm camtu yer,takpa kalo dah confirm bila aku leh balik,siap ler.Aku nak list out pada Kak Ah apa yang aku nak makan hehehe.Kat Ija lak kena cari rebung sungai yang belum jeruk tu wat kari dgn daging heehehehe.Dorang selalu cakap nak apa pun beritahu awal-awal kan.Sayang korang berdua.......rindu nyer bilalah boleh terubat.

3 comments:

sabree hussin said...

ooo pada kawan baik rupenye

Anonymous ® said...

nak menitis air mata nak abiskan membaca post..huhu..tq 4 sharing..

<--Continue blogwalking!-->

Unknown said...

bawa bersabar NokiaDream..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...