Followers

Monday, April 16, 2012

Wonderpets la sangat...

Minggu ni merupakan minggu segala meeting kat Sales Dept.Bak kata colleague aku dari meeting mop lantai sampai meeting sepak hahaha.Yang sebenarnya MOPS meeting Sales,MOPS meeting Exec level dan ke atas dan Nilai opis nya Kick Off Meeting.Apalagi semua sedang bertungkus-lumus menyiapkan slide memasing termasuk aku.Group CS siap ada rehearsal,group aku CP yang sememangnya paling canggih haha tak pernah rehearsal,bila time meeting tu esok,dengan sendirinya kitaorang cakaplah apa yang patut.CP atau Corporate Planning team ada 3 orang,aku ,Noni dan Tung.Kitaorang ni dah macam kartun Wonderpets tu,kerjasama biarpun memasing berlainan tugas tapi saling menyokong satu sama lain.Itu kekuatan group kitaorang ni.Tapi bukan tu aja kerja kami bertiga,kitaorang dah macam multi purpose ahahaha sebab selalu setelkan masalah yang terjadi sampai memasing naik penin.Nasib baik stok Acti-Fast tu banyak.

Lagi satu sesapa yang bertanya jangan silap masa ler datang bertanya,kang ada yang kena panah.Mau idaknyer kalo time aku bz giler nak month end closing dok datang tanya bukan satu soalan tapi bermacam soalan pastu nak suruh aku check,sebelum dorang tanya aku dah jawab maaf kaunter pertanyaan ditutup ari ni hahahha.

Mahu idaknya aku sorang ok yang incharge AR dan adakala dibantu Noni,tengah mengejar masa nak siapkan segalanya.Bukan itu aja,aku ni juga merupakan penyelesai masalah system akaun secara tak rasmi mengalahkan programmer,biarpun aku tak pernah belajar tentang programming.Bila dorang asyik tanya tolong check,tolong itu ,tolong ini maka aku membisu depan pc sambil tenung segala angka yang ada dalam report sampai naik kelabu mata aku ni.Alhamdulillah segalanya ok jerk dan bila ada cabaran dalam kerja baru best,sama ja tak best.

Dan bila kita belajar sesuatu kerja dari bawah yakni dari A hingga Z,insyallah kita pasti dapat menangani segalanya dengan baik.Sebab tu kita kena bersyukur dengan kelebihan yang kita ada.Dari satu sudut lain,setiap orang Allah bagi kelebihan dan kekurangan jadi bagaimana kita menggunakan kelebihan dan mengatasi kekurangan pada diri kita tu yang kita kena fikir dan Allah beri kita akal fikiran.Tidak mungkin sesuatu tu datang tanpa usaha.Jangan memandang rendah pada orang lain kerana tidak mustahil orang yang anda pandang rendah itu dianugerahkan sesuatu yang melebihi anda.

Hmm renung-renungkan...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...