Followers

Thursday, April 12, 2012

Aku ingin jadi lebih baik

Assalamualaikum dan salam sejahtera para followers dan yang bukan followers tapi sudi singgah baca blog Aku dan Duniaku.Hmm saya ada dapat maklum balas tentang entri Bila Lidah berbicara dan beberapa entri sebelum ni yang saya dah delete.Ok camni lah senang jer citer.Blog ini umpama tempat luahan rasa hati.Jadi entri sebelum ni adalah lahir dari apa yg tersirat dan tersurat.

Bukan semua saya luahkan di kat sini,ada yang masih saya simpan kerana saya tak nak mengaibkan orang.Berdosa kan.Secara terus-terang entri Bila lidah berbicara adalah secara umum dan juga melibatkan betapa pedihnya hati saya sebagai seorang wanita Islam bila diperkatakan membuat sesuatu yang berlanggar dengan hukum Allah sedangkan mereka juga ada ahli keluarga bergelar wanita.

Saya tidak pernah mendabik dada saya ni baik atau bagus sangat.Saya juga tidak terlepas dari melakukan kesilapan dan di uji.Saya juga hamba Allah akan dihitung setiap perkataan dan perbuatan saya di dunia.Apa yang saya dapat,apa yang saya perkatakan di blog ini untuk dikongsi bersama,agar kita sama-sama mendapat redha dari Allah.

Tidak mengapa orang menghina saya kerana Allah lebih mengetahui kebenarannya.Apa yang saya ceritakan semuanya benar bukan sengaja mereka cerita.Tahukah betapa indahnya Allah bagi peluang merasai cintanya pada kita.Menjaga kita agar tidak terus alpa.Tak dapat saya gambarkan dengan kata-kata.

Bila ada Khilaf pada diri ini TEGURLAH,supaya diri ini tidak selamanya TERSESAT.
Andai ada jiwa yang terguris kerana keterlanjuran bicara dari diri ni PERBETULKANLAH,agar diri ini SEDAR dari KESILAPAN sendiri.Dan janganlah terus DIAM dalam menuntun diri ini,kerana diri ini masih perlukan BIMBINGAN dalam mencapai JANNAH Ilahi..Insyallah.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...