Followers

Friday, April 6, 2012

Cinta sampai Syurga...

Duka itu beransur pergi.Alhamdulillah aku diberi hidayah Allah untuk menghadapi kesulitan yang aku hadapi.Rasa bersalah atas dosa itu anugerah taubat.Aku sedar kini kenapa ujian ini datang padaku.Allah sayangkan aku,Allah hendak memberikan yang terbaik buat aku.Kini aku tersenyum setiap pagi kerana aku kini punyai cinta baru.Dari dulu cintaku itu tidak pernah berubah cuma aku terlalai seketika bila cintaku dan ujian itu datang untuk aku kembali melabuhkan cintaku padanya.Cinta ini merubah aku menjadi lebih baik,cinta ini merubah aku untuk menjadi lebih solehah.Cintaku kini hanya pada Allah S.W.T.

Airmataku jadi penganti kekesalanku ketika memohon ampun dari mu.Aku bersyukur diberi peluang mendapat sesuatu yang aku cari,sesuatu yang seakan hilang selama ini sebelum ajal menjemputku.Ketika aku mula merubah diri ke arah yang lebih baik pelbagai dugaan yang datang tapi aku redha.Aku tidak hiraukan kata-kata mereka,Bukan mereka penentu tempatku di sana.

Semalam aku buka kembali Al-Quran yang sudah lama aku biarkan.Sebak menyelubungi dada betapa aku lupa membacamu di setiap malamku sperti dulu.Alhamdulilah,aku masih tidak lupa,alunan suaraku bergema dalam bilik ketika membaca surah Yassin dan terus membaca Al-Quran.Tersekat suara bila tangisan menguasai lalu aku teruskan juga.

Malam yang hening itu aku beristikharah memohon keresahan itu berlalu,memohon petunjuk dari mu bila aku rasa cukup sedih dengan apa yang berlaku.Alhamdullilah aku dapat jawapan keesokannnya.Aku mohon padamu berikan dia pengajaran yang setimpal atas apa yg diperlakukan pada keikhlasan hatiku ini.Beri dia kesedaran itu dan beri dia rasa apa yang aku rasa bila dia berbuat begitu.

Alhamdulillah kini aku bahagia dengan dunia cinta baru ku ini.Aku masih lagi ke arah menjadi lebih baik dari dulu.

Cinta yang akan menjagaku di dunia dan akhirat.Cinta yang akan membawa ku ke Syurganya ...insyallah.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...