Followers

Tuesday, March 23, 2010

Perjalanan ke SP

Seawal jam 3.00 pagi aku dah bangun menyiapkan nasi lemak untuk dibawa bekal ke kampung,dalam 3.30 pagi mak pula bangun untuk menyiapkan nasi minyak permintaan abah.Aku terkejut jugak tetiba abah minta nak makan nasi minyak.Mcm nak pergi berkelah bekal yang dibawa Sambal ayam,Nasi lemak,nasi minyak,cheese wedges(wat sendiri tau),air kopi perghh mau berkilo lagik lepas ni.

senyum seposen kata abah

Perjalanan ke kampung berjalan lancar cuma hati aku berdebar macam ada sesuatu yang akan terjadi.Sampai Tapah tukar driver,Shila bawa keta sampai Taiping jerk.Abah drive semula lepas hilang mengantuk.Masa masuk jalan lama nak cari Petronas yang ada NGV ,abah kata seronok tengok suasana kampung.
Tiba di Sungai Petani jam 1.00 tengahari,terus check in kat Northern Lodge dan rehat.Petang Shila keluar jumpa kawan,mak & abah pun keluar pergi tengok rumah dan jumpa penyewa.aku sorang duduk terperuk dalam bilik hotel tengok tv dan hati seakan berat nak kemana-mana.Nasib baik Mr.BF call,tak ler boring sangat.
13hb,pepagi dah bangun,abah kata nak pergi kat Medan Mara Taman Ria nak cari makanan kegemaran abah apam lenggang,aku pun tak tahu camner rupa,sekali lagi aku malas nak ikut terus cakap abah dgn mak jerlah yang pergi,aku apalagi siapkan pakaian untuk ke kenduri tengahari.Debar hati masih belum hilang kenapa agaknya.Mata sebelah kiri pulak asyik bergerak orang kata nak nangis ermm betul ker. Aku diam sampai mak tegur knp aku tak mcm selalu.

Sempat lagik wat jelingan manja sementara tunggu mak teh aku beli hadiah kat Tecso Bakar Arang,Sungai Petani sebelum gi umah kenduri

Di rumah kenduri,bertembung dengan Mak Teh,Kak Chah,dan ramai lagi sedara mara,lepas tu kitaorang bergegas ke Pekan Rabu,Alor Star sempat beli ikan pekasam dan belacan kedah.

Balik SP memang lepak abis penat sangat sebab cuaca panas tengahari tu.Abah mengadu sakit dada dan rasa susah nak bernafas,minta sapukan minyak angin.Abah kata mungkin angin,aku ajak abah gi klinik,abah tak nak.Malam tu kitaorg dah berkemas sebab esok awal pagi dah nak bertolak balik.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...