Followers

Friday, March 16, 2012

Majlis Kahwin Adik

Akhirnya dapat gak update blog aku nih kan dari terbiar gitu aja.Nak kena ingat balik ni segala citer-citer yang tersimpan dalam memori kat otak aku nih.Pada yang pertama kali baca blog ni,maaflah kalo rasa perkataan aku tu kasar tapi kalo dah memang asal dari Kedah dik non,tulah bahasa dok guna.Kadang-kadang tu sopan sikit sebutlah nama atau bahasa diri sendiri tu akak kan.

Wokeh sekarang nak memulakan citer.Tersebutlah kisah....dah macam penglipur lara lak aih.Bulan Februari yang lepas dengan secara rasminya maka aku dapat adik ipar baru dari Sabah bah hehehe.Tarikh 12.02.12 adik aku yang bongsu Shila diijabkabulkan dengan pilihan hatinya Jas.

Perancangan memang sudah lama tapi kami sekeluarga tak beritahu sesiapa,Tetiba pada 27.01.12 adik aku cakap "Kak Long,confirmlah majlis nak buat 12.02.12 ha rasa nak pengsan pun ada masa tu.Korang kira tgk masa yg ada."

Sekali adik aku cakap kenapa Kak Long risau.Sapa tak risau ni kali pertama majlis kenduri anak perempuan dan di rumah sendiri.Izad dulu majlis hanya di sebelah isterinya di Kedah.
Maka bermula segala perit jerih nak wat majlis dari decorate barang hantaran,katering dan segala yang berkaitan.

Majlis yang dirancang,sederhana tapi meriah.Sampai kan mak sedara  aku dari Kajang pun hairan setiap kali beliau datang rumah nak tolong,eh dah siap.Hehehe hasil tenaga kerja 3 beradik yakni Izad,Shila dan akulah kan sapa lagi,kotak doorgift,VIP,gula-gula semua siap dalam masa singkat.Ha jangan tak tau anak buah aku yang sorang tu pun tolong gak tau...tolong sibuk.

Majlis pernikahan berlangsung di masjid Putra Nilai.Setiap majlis mesti ada photographer kan...erm yang jadi Official photographer tu tak lain tak bukan Azizi Aziz.Zizi ni dulu sama kerja kat TDK tapi dia MIS Dept.Sejak tengok FB dia dok photoshoot sana sini maka aku bagi sepenuh kepercayaan pada Zizi.

Majlis kenduri berlangsung dengan penuh meriah,boleh dikatakan sedara mara dari Kedah ramai yang datang kecuali dari Sik,Kedah.Sedara mara mak dari Johor pun datang.Abah paling gembira bila kawan-kawan lama masa berkhidmat dalam tentera dulu datang.Kawan-kawan aku pun ada yang datang.Cuaca yang baik juga melegakan hati kami sekeluarga.Dan yang aku paling puas hati tentu sekali pada pada Butik Chomel Collection yang mengatur katering,khemah dan perhiasan ari tu.Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

Citer-citer juga kan ,ni ada beberapa gambar majlis kahwin adik ari tu.Hanya sebahagian lah kan,kalo boh semua jadi album lak kang blog aku nih.

Untuk adik Selamat Pengantin baru,moga kekal hingga ke akhir hayat.
Majlis Pernikahan,ni family aku,yg x der dlm gambar ni adik aku Izad dan adik ipar zana


Potong kek pakai pedang ko...eksklusif dr pihak katering


My lovely sis & husband


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...