Followers

Friday, March 23, 2012

Bila kilo dah kurang...

Dari awal tahun 2012 ari tu memang aku bertekad nak mengurangkan berat badan.Bukan hanya untuk cantik yer tapi untuk kesihatan juga.So aku tekad tak maulah drastik sangat kan.Diet secara perlahan lagi baik.Alhamdulillah usaha aku dah mula menampakkan hasil.Dah perkembangan yang bagus hehehe.Yang paling best bila baju lama dah muat kembali,tak sia-sia pergorbanan aku ni..korban lah sangat kan.Kalau dikira tambah tolak bahagi darab lah,berat aku dah kurang 7.2 kg ok.Ha tu belum aku puasa lagi kalo puasa mau turun lebih lagi kan.

Usaha masih diteruskan biarpun kadang-kadang tergugat gak dengan ajakan kenkawan tapi aku masih bertahan.Berapa berat sekarang tu tak yah lah aku bagitau sebab belum sampai tahap ideal.Diet ni jangan sampai tak makan,kang ada lak yang pengsan masuk hospital,siapa yang susah mereka dan keluarga mereka yang susah.

Dulu sebelum diet tengok gambar sendiri pun malu,sebab pipi macam kuih pau.Ambik pi lah dari sudut mana pun cukup terserlah pipi aku tu hehehe.Aku pernah buat photoshoot dulu kat KL,masa tu beli produk percuma photoshoot,masa tu tok sah cakap lah muka bujur sirih lagi hahaha.Merasa aku dimekapkan oleh jurusolek professional.Tema ketika tu musim sejuk..konon beranganlah dok kat luar negara kan,baju pun dorang sediakan.

Ha ni ler gambar yang  jadi sumber inspirasi nak muka bujur sirih tu,
 Apalagi ngalahkan artis posing padahal malu,orang yang dok lalu lalang stage kat shopping centre yang besar kat KL nun, asyik pandang mana taknya aku sorang jer yang bertudung.Aku tak pandai posing hanya mengikut arahan photographer.Hm nak dapatkan balik bentuk muka bujur sirih tu ler punyalah diet sakan ler ni.Hasil dah nampak sikit,ni tengah gigih teruskan usaha.Hm nantilah bila masa yang sesuai aku kongsikan gambar.Kalo ikutkan rasa tak sabar nak ajer letak krim halia kat muka tapi bak kata kawan aku,kang ada yang pakai purdah muka dah melecet,ish tak maulah camtu.So sabar jerlah kan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...