Followers

Wednesday, July 6, 2011

ISO....oh...ISO..penin aku dibuatnya

Adoi....sakit kepala.Bermula dari bulan May ari tu aku kena ambil alih tugas2 mengenai ISO dan salah satunya adalah OHSAS ISO 18001:2007.Aku tak pernah tahu pun mende tu yg aku tahu ianya tentang keselamatan jerk.Bab-bab dokumen yang perlu ada ,tak perlu ada mmg aku tak tahu.Kalau dah ada pergi training tu lainlah kan.16hb June ari tu ada internal audit,maka membebel ler mulut internal auditor tu kat aku,itu tak ini takda,dah hasilnya kena NCR dan kena jawab semua tu.Oh tidak,aku paling lemah bab-bab nak menjawab ni terutama kalau menda yg aku tak tahu.Kalau aku tahu jangan cakaplah kan.Maka Kak Zaibedah dari QA dept,Zaidi,Yunus tempat aku merujuk apa yang perlu aku perbaiki.Aku busy tahap gaban dah ni.Sesapa yang buat aku bengang mula lah nak kena tempias hangin taufan kan hahaha.Jangan cari pasal ler masa-masa gini kan.

Penin memang penin lah,itu kena buat ini kena buat,banyak tu...sampai dari semalam aku tak tengok mende lain dah asyik kisahkan ISO ni.Tapi bila fikir balik,ini merupakan pengalaman baru dan ilmu jugak ni.Tak pa akalu orang lain boleh aku pun boleh,caiyokk.Sedikit demi sedikit aku pelajari semua tu.Biarpun aku memang kelihatan ke sana ke mari untuk melengkapkan segala dokumen yang perlu sebelum audit 18th July ni.Meja aku dah penuh dengan file dan segala macam kertas.Sejak incharge ISO ni kejap-kejap meeting,sih banyak benor meeting ngalahkan org pangkat besar sampai naik letih.

Dari 5S,Enviroment,Quality,OHSAS dan Konshinkai sumer tu kena gi meeting tapi ada masa tu aku terpaksa skip gak kena utamakan kerja-kerja aku jugak kan.Buatnya pending apa-apa lagi teruk aku kena.Memang aku Zero knowledge sekarang tapi insyallah dalam proses mempelajari dan memperbaiki bukan hanya untuk diri sendiri tapi untuk department aku jugak kan.





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...