Followers

Wednesday, February 9, 2011

Percutian yang Meriangkan...

Kali ni cuti tahun baru Cina,aku dgn family tak der lak plan ke mana-mana cuma pergi dekat-dekat jerk.Tetiba abah beritahu Mak Njang aku di Kajang ajak berkelah di PD reramai.Hmm dah lama tak pergi berkelah ramai-ramai nih mula tu rasa malas nak pergi sebab baru baik demam dan batuk tapi bila fikir semula,ini peluang aku nak release tension dan meringankan kepala otak aku yang sarat dengan pelbagai masalah yang menyebabkan BP aku naik maka aku ikut jerk.Dalam dok fikir apa yang nak dibawa masa berkelah tu,abah cadangkan suruh aku goreng nugget sebab Mak Njang nak bawa nasi serta lauk-pauk.Hari Sabtu 5hb Feb abah bergegas ker kedai untuk beli nugget dan aku apalagi jadi tukang masak jap goreng fish nugget dan nugget ayam yang jadi kegemaran anak buah aku Azim Haiqal.

Abah terus ker rumah adik aku Izad yang jaraknya mengambil masa lebih kurang 10 minit jer dari rumah untuk ambik Azim jenjalan.Dalam pukul 10 pagi lebih kurang camtu lah,Mak Njang dan keluarga sampai,sementara menunggu aku tengah goreng nugget tu aku pelawa Mak Njang dan sepupu-sepapat aku tu sarapan pagi,kebetulan Zali beli roti canai banyak pulak ari tu.Dah ramai-ramai tu roti canai memang abis dikerjakan oleh kami semua.


Siap jerk terus bertolak ke PD.Mak Njang naik keta Zali,abah lak gi naik keta Mak Njang yang dipandu oleh cousin aku Farhana.Dalam kereta berborak panjang dengan Mak Njang sampai lah ke PD.Ada satu perkara yang memeningkan kepala kalo ke PD masa hari cuti,ramainya orang mcm semut hurung gula,susah gak nak dapat tempat untuk kitaorang sumer melepak nih.Ntah camner adik aku Zali redah jerk akhirnya dapat tempat yang sesuai.Dah sampai tu apalagi segala bekalan dikeluarkan,memasing dah lapar tunggu nak makan tengahari.Teruja aku tengok lauk-pauk yang Mak Njang aku masak,banyaknyer,rajin betul Mak Njang nih.Menu hari tu,Sambal Ayam,Sayur Campur,Udang Goreng,sambal belacan dan ulam,Sup Kaki Ayam dgn cendawan,Mee Goreng dan nugget yang aku bawa tulah.

Sukanya Azim,bergurau dgn Maklong Aifaa

Berselera kami semua makan,bila dah jumpa ramai-ramai nih segala macam cerita dan gurau senda memeriahkan suasana.Keluarga Pak Teh sampai petang sikit sebab Pak Teh dari Kuantan.Menurut kata Mak Teh ,tujuan balik ke Kuantan untuk mengedarkan kad jemputan majlis perkahwinan sepupu aku Aifaa,jadi masa cuti nilah masa yang paling sesuai.Pak Teh datang dengan sekotak buah limau...jeng-jeng.. Gong Xi Fa Cai hehehe.


Selepas dorang sumer bermandi-manda,malam kitaorang ke salah satu trek Go-Kart yang ado di PD pada malam tu.Best giler tengok sepupu-sepupu aku,adik aku Zali berlumba Go-Kart.Aku tak berani nak cuba rasa macam tak muat nak duduk kat seat Go-Kart tu hehehe.Aku ada ambik gambar cuma hari ni tak bawa kamera so nanti aku upload cuma gambar paling banyak kat kamera Hazwan(sepupu) yang canggih ala-ala DSLR tentu lagi cantik gambar berbanding kamera digital biasa aku ni.Abis jerk kat trek Go-Kart,apalagi makan time,kali ni kami semua ikut jerk ke mana Pak Teh tuju sebab bukannya tahu sangat kedai makan area PD ni.Riuh-rendah restoran masakan Thai kenalan Pak Teh tu dengan kehadiran kaum kerabat keluarga kami hehe.Siakap Stim,Kailan Ikan Masin,Sup Ekor serta Telur Dadar jadi menu santapan kami malam tu.Sebelum balik siap berposing kat keta sampai semua orang dalam restoran tu hairan agaknya dari mana la kitaorang ni kan.

Adik aku,Zalie,gambar blur ler pulak
hmm mcm nak kena beli kamera canggih nih
cousins & adik aku dah ready nak berlumba
Go Kart



Pak Teh

Wokeh,Mak njang dah ready nak lumba nih

Apapun aku seronok sebab semasa dalam perjalanan balik,rasa ringan fikiran aku nih.Hasilnya BP aku dah stabil okeh,walaupun tanpa ubat.Ubat yang paling mujarab adalan bercuti dan meriangkan diri.Insyallah ada masa nanti mungkin pergi bercuti lagik,destinasi seterusnya selepas ini kemana pulak agaknya yer.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...