Followers

Friday, February 18, 2011

Moga impian jadi kenyataan

Aku dan adik aku Shila memang mempunyai bisnes online sendiri,biarpun secara kecil-kecilan alhamdulillah boleh lah menambah pendapatan yang sedia ada.Insyallah jika segalanya berjalan lancar dan aku mohon dipermudahkan,kami dua beradik akan melangkah setapak lagi ke satu lagi bisnes yang memang kami berdua minati sejak dari dulu lagi.Aku rasa dah tiba masanya aku buat sesuatu yang aku minati dan hasilnya dapat aku nikmati untuk membantu keluarga.Kerja sekarang ni bukannya tak bagus cuma mungkin sudah terlalu lama aku ni mcm terperangkap berbuat sesuatu yang bukan bidang aku.Kekuatan aku di tempat kerja adalah kerana ada kenkawan yang memahami dan suasana kat opis yang sememangnya meriah itu.Umpama konsep 1Malaysia,ada org India,Cina dan Melayu.Selain kenkawan tentu sekali keluarga dan orang tersayang yang nampaknya memberi sokongan.

Sesuatu yang akan aku rindui jika aku tinggalkan tempat keja sekarang ni.Mungkin tunggu masa pencen lah agaknya tapi jika rezeki yang diberikan Allah pada bisnes baru yang akan datang ini berjalan lancar dan mendatangkan hasil yang lumayan maka aku akan beri tumpuan pada bisnes aku sendiri.Aku nekad biar susah macam mana pun akan aku lalui,biarlah apa orang lain nak kata,niat aku ingin berbuat sesuatu yang aku inginkan sejak dari dulu.

 Kadang-kadang susah kita orang lain tak pernah tahu,orang lain hanya tahu bercakap,prinsip aku senang jer,biarkan.Aku tahu apa yang aku buat dan aku tak pernah mempertikaikan cita-cita orang lain.Ada salah sorang kawan FB yang merupakan pereka fesyen yang sedang meningkat naik,baru-baru ini dikena ilmu hitam oleh orang yang dengki dengan rezeki yang dia dapat.Bukankah lebih baik kita bersaing secara sihat,maksud aku jadikan pengalaman orang yang berjaya itu panduan untuk kita memajukan diri bukannya guna sesuatu yang syirik untuk menjatuhkan orang lain.

Bukan mudah untuk mencapai sesuatu,umpama anak kecil dari merangkak baru bertatih  kemudian berlari.Macam lirik lagu akademi fantasia tu "bukan mudah mengejar mimpi jadi realiti" jasi harus teruskan usaha.

4 comments:

Cekodok said...

ya.. untuk maju.. kekentalan hati itu perlu.. segala bentuk ujian menanti.. tapi tak beerti kita perlu berhenti... :> semoga berjaya

Noni said...

Gambareee kak eida. Mesti bole.

blackrosehunter said...

semoga berjaya..=)

Eida said...

tq all,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...