Followers

Friday, February 12, 2010

Tahun Baru Cina

Hari ni kenkawan opis yang akan menyambut Tahun Baru Cina kebanyakan balik awal.Ada yang balik setengah hari,ada yang balik pukul 3.00 Sunyi opis dibuatnya,aku mula ler rasa malas,padahal kerja melambak nih.Rehat jap update blog sambil makan buah limau.Hari-hari dapat buah limau.Ada gak aku bawa balik rumah sebab mak mmg suka limau mandarin ni.Azim pun suka juga.Keletah anak buah aku yang sorang ni tengah mulut banyak nak bercakap buat aku hilang tension bila melayan telatah dia. Kalo ikutkan kalendar cina,tahun ni tahun Harimau.Aku dilahirkan dalam tahun Harimau.Apa yang baik atau tak aku tak tahulah sebab itu kepercayaan kaum Cina. Kalau ikutkan salasilah keluarga memang kami berdarah kacukan Cina,Mamak dan Melayu.Mungkin kami juga akan menyambut tahun baru Cina jika mengetahui di mana keluarga mak berada.Atuk aku yang berketurunan cina mungkin sudah tiada tapi adik beradik mak masih ada cuma tak pernah kami tahu dimana.Kalau sebelah abah tok nek Hawa (ibu kepada atuk aku) juga berketurunan Cina,sudah lama meninggal dunia sejak aku kecik lagi. Kalau tak musim tahun baru ni merasalah kitaorang dapat Ang Pow dari sedara mara hehehee

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...