Followers

Monday, July 5, 2010

Cuti dan Santai

Dah beberapa hari tak update blog.Hari Khamis lepas aku cuti setengah hari dan Jumaat pun aku ambik cuti.Kenapa aku cuti.Banyak mende nak settle,relaks kan otak pun yer jugak.Lagipun dah lama aku tak ambik cuti kan.Bulan July ni kira aku sibuk gak dengan hal family dan hal aku sendiri lah kan.

Masa aku balik hari Khamis ari tu,anak buah aku Azim tersengih jerk kat pintu rumah tengok aku balik.Memanglah suka sebab kejap lagi Azim nak buli maklong kan.Lepas mandi dan terus bersiap nak pergi klinik sebab adik aku Shila tak berapa sihat.Dia stress dan penat,hingga tulang belakang rasa sakit.Kesian kat adik aku yang sorang ni dah ler berulang dari Nilai ke Bangsar hari-hari naik komuter dan bertukar bas pastu kadang-kadang balik lewat kerja melambak kat opis.Dia pun tengah cari kerja lain tapi belum ada rezeki lagi,tak tahan nak berulang katanya.Masa kat klinik tengah tunggu adik aku,Mr.BF call beritahu dia dapat tender dengan Perkeso Alor Star untuk buat kaki palsu.Semua tu lepas dorang tengok Mr.BF bagi sumbangan kaki palsu pada sorang OKU yang memerlukan di Kuala Kedah terpampang di akhbar.Mr BF kata ini rezeki yang tak diduga sama sekali,alhamdulillah.

Selepas gi klinik tu,kitaorang terus gi PD untuk bersantai dan merehatkan fikiran.Sampai Pd dah pukul 4 petang,apalagi bentang tikar,berkelah ler.Tempat yang kitaorang gi tu redup dengan angin sepoi-sepoi bahasa dan yang paling best memang tak ramai orang sangat jadi suasana untuk merehatkan fikiran tu sesuai lah kan.Yang paling seronok tentulah anak buah aku,Azim Haiqal,mulut dia tak berhenti-henti cakap siap ketawa boleh tengok kapal yang tengah berlayar kat laut.

Dah lama aku tak luangkan masa berehat dan bersantai mcm ni,lepas makan tengahari kat situ siap makan aiskrim lagi.Hampir pukul 6 petang kitaorang beredar sebab tengok cuaca dah makin mendung.Sampai kat rumah,aku dengan Shila sempat lagi pergi Nilai 3 dan Nilai Square tengok-tengok kain.Maybe next time nak gi area KL dan Shah Alam,kalo kat Alamanda cuma ada Binwanis.

Hari Jumaat,dari pagi hingga ke malam jadual aku penuh ,penat tu tok sah cakap lah kan.Aku ni jarang cuti bila tetiba cuti hmm ramai yang tertanya.Tak perlulah aku cerita satu persatu kan,yang pasti aku cuti ada urusan yang perlu aku buat.Yang lain-lain tu biarlah rahsia (statement CT nih ) hahaha.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...