Followers

Wednesday, July 18, 2012

Selamat menyambut Ramadhan

Dah bebenor tak update blog ni,dah nak naik berhabuk berdebu gitu.Ha,tersangat lah sibuknya dengan pelbagai acara dan aktiviti.

Ada majlis kahwinlah,aktiviti keluarga lah dan bermacam lagi termasuklah aku yang kejap demam kejap baik.Citer apa yer.Yang menarik cuma penyatuan dua hati sepupu aku Shahril Farizal dgn Nurul Izzah pada 30hb June 2012.Majlis di sebelah lelaki berlangsung pada 07.07.2012

Majlis sederhana dan meriah gitu dengan kehadiran para tetamu serta sanak saudara.Gambar of course ler aku tak da sebab sebijik kamera pun aku tak pegang ari tu.Aku bertugas sebagai penyambut tamu VIP jadi tak sempatlah nak ambik gambar bagai kan.

Alhamdulillah hari-hari aku kini semakin baik dan sentiasa gembira,biarlah apa pun terjadi,ujian tu akan sentiasa datang menguji kita.

Tak berapa hari lagi dah nak menyambut Ramadhan.Sesuatu yang ditunggu.Aku teruja sangat untuk menyambut Ramadhan kali.Aku dah belikan mak,baju kurung cuma yang lain-lain belum beli.Aku macam tak kisah persiapan untuk aku kali ni.cuma fikir untuk abah,mak dan tentu sekali anak buah aku yang sorang tu.

Insyallah,kami sekeluarga akan pulang beraya di kampung kat Kedah.Abah pun makin teruja.Apa yang penting dulu,moga Ramadhan kali ini akan lebih bermakna,menambah keberkatan dalam hidup kita serta mudah-mudahan hati kita sentiasa beristiqomah kerana Allah Swt.

Istimewanya Ramadhan berbanding bulan-bulan lain.Keindahan Ramadhan hanya pada yang benar-benar menunaikan ibadah puasa serta ibadah lain,bersedekah dan berzakat.Bersederhanalah jangan dilupa pada yang memerlukan.ada insan lain yang hiba tidak dapat berbuka dengan juadah yang enak.Dari kita membeli hingga membazir apa salahnya membeli dan memberi sedikit kepada mereka.

Pada semua muslimin,selamat Menyambut Ramadhan dan insyallah moga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik untuk menjalani ibadah puasa dan ibadah lain dalam bulan yang dinanti ini.Amin


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...