Followers

Monday, October 20, 2008

Aidil Fitri 2008

Aidil Fitri tahun ni meriah gak walaupun aku dan famili cuma beraya di Nilai,kebetulan lak jiran tak balik kampung so lepas sembahyang raya dah ada tetamu datang nasib baik sumer dah siap. Juadah istimewa sudah semestinya Kuah Lodeh,Rendang Ayam,Sambil Kacang & Nasi Impit.Izad adik aku balik beraya ke rumah mertua di Kulim.Masa bermaafan dengan mak dan abah macam biasa pasti sayu.Petang raya Mak,abah dan Zalie bergegas balik ke Kluang,Johor sebab menziarahi Busu Esah yang tetiba kena stroke dan lumpuh sebelah badan.Busu Esah cuma adik angkat Mak Ngah tapi dah macam keluarga kami sendiri. Aku dan Shila ada kat rumah,asyik tengok tv dan makan maka bertambah ler berat badan aku hehehe.Lutut aku dah sakit tahap gila.Masa Mak Ngah dan sepupu aku datang raya ke 3,comelnyer si Khaira pipi makin gebu,lutut aku makin sakit aku bertahan dengan Panadol Extend kalo tak mau aku meraung.Raya ke 4,sepupu aku dari Damansara,Kak Ros datang dengan ipar duainya wah penuh rumah meriah betul,Izad dan famili pun dah balik dari Kulim.Seronok tengok telatah Khaira & Azim.. Lepas raya aku mengadap doktor Ravi sebab dah tak sanggup menahan sakit lutut maka doktor mengesahkan tulang rawan aku bergesel disebabkan berat badan so skrg ni aku dlm proses diet maka harapan aku kali berjaya sebab setiap minggu kena pergi klinik timbang kalo tak turun lutut aku takan baik.Kena injection pastu kaki kena balut.Doktor beri mc 2 hari. 13hb hari aku mula diet huh malam tak boleh tidur sbb lapar tapi aku tahan jek memula jer gini lelama ok ler.Skrg aku dah boleh tahan tak makan nasi just ambil buah-buahan,sayur,ikan atau ayam yg dikukus atau masak sup. Mudah-mudahan usaha kali ini berhasil.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...