Followers

Friday, August 22, 2008

Bercuti ke Sungai Petani

16hb ari tu aku balik SP.Si kecik Azim Haiqal tu kena ler bawa sebab mak yang mengasuh dia.Skrg ni Azim dah makin lasak penat juga melayan karenah dia.Aku bercuti untuk menenangkan fikiran dan berehat atas nasihat doktor.Kebetulan 17hb tu ada kenduri kahwin anak kawan Abah masa sekolah dulu. Lepas pergi kenduri tu terus gi Pekan Rabu,Alor Setar.Masa kat Pekan Rabu aku tak ikut mak & Shila gi beli barang just tunggu dalam kete jaga Azim tu.Nak jumpa Ija pun tak sempat sebab nak bergegas balik ke SP semula tambahan pulak malam tu nak tgk final Olimpik Badminton antara Malaysia & China.Hari Isnin berpeluang makan tengahari dengan kawan baik aku,Kak Ah.Hujan lebat sangat masa tu.Pastu sempat jenguk tempat keje Kak Ah dan jumpa Abg At dan Abg Zali.Abg Zali terus tegur ish makin bulat ko skrg,aku senyum jer.Kemudian Kak Ah antar balik kat hotel.Kata Kak Ah insyallah lepas raya dia akan bertunang.Aku tumpang seronok dengar berita gembira tu.Kalau ikutkan hati nak juga balik masa Kak Ah bertunang,ntah tgklah keadaan. Hari Selasa 19hb,aku balik ke Nilai,semasa dlm perjalanan berhenti di R& R Tapah sebab nak salin diaper Azim dan bancuh susu Azim.Mak & Shila apalagi gi borong buah Jambu.Perjalanan diteruskan dan kami berhenti sekali lagi di R& R Ulu Bernam sebab nak makan Mee Rebus Pak Tam yang mmg sedap.Selain Mee Rebus ada makanan lain juga mcm Bihun Sup,Soto dan banyak lagilah. Mee Rebus ni makanan kegemaran abah.Sampai Nilai dalam pukul 5 petang.Hmm nasib baik 20hb aku masih cuti boleh gak aku rehat.Lutut aku ni wat hal pulak tetiba jer sakit ntah masa bila salah urat aku pun tak perasan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...