Followers

Tuesday, December 16, 2008

Balik Kedah

Pepagi lagi aku dah bangun kejut semua orang supaya bersiap nak balik Kedah.Boy tido kat rumah dia so terpaksa ler aku jadi alarm takut terlambat,plan asal nak bertolak pukul 4.30 pagi tapi hampir pukul 5.00 pagi baru bergerak dari Nilai. Masa dalam perjalanan pergi takda pulak aku rasa mengantuk atau tertido.Berhenti sarapan di R&R Sungai Perak.Sampai Kulim lebih kurang pukul 10.30 pagi terus ke rumah mertua adik.Cuaca memang tengah panas terik,rasa cam nak terbakar kulit.Kalo kat Nilai tak der panas mcm ni.Selepas bersiap kami bertolak ke rumah makcik Chom.

Berseri-seri Kak Liza jadi pengantin,anggun dalam kurung moden ungu lembut.Hiasan bilik puncantik dan terpesona le kejap tengok hasil kreatif makcik aku ler,bingkai gambar bunga sabun.Hantaran dari pihak lelaki pun cantik.Lepas bergambar kitaorang bergegas ke majlis perkahwinan anak sedara Zana,Safwan.13hb majlis di sebelah pihak perempuan kitaorang dijemput mengantar perantin hehehe apalagi gi jer.

Majlis kat rumah pihak perempuan hidangannya mmg sedap dah lama aku tak rasa Nasi Daging dengan air asam.Lupa kejap pantang-larang tak boleh makan daging. Malam aku,mak,abah & Zalie tido kat Northern Lodge hotel biasa setelah Seri Malaysia hampeh ada ka dah booking bilik sebulan awal pun boleh bilik tak siap.Angin juga aku dibuatnya. Malam gi jengok rumah Taman Ria,jumpa bebudak yang menyewa kat situ.Rumah bersih hmm lelain urusan abah serahkan pada pakcik khir.

14hb majlis rumah Safwan pulak.Lepas makan kitaorang gi Penang cuma Zana yang tak ikut.Azim bukan main suka lagi dapat berjalan kat Padang Kota dan main jongkang-jungkit sebelum mengamuk.Lapar rupanya,terus gi QueenBays Jusco beli bubur McD dan suap dia makan.Masa tengah dukung nak keluar gi kat kereta Azim dah tertido. Malam ambik Zana kat rumah mak dia pastu dalam pukul 10 kitaorang bertolak balik ke Nilai. Berhenti kat R&R Simpang Pulai kot kalau tak silap aku ler.Pastu terus tak berenti sampai Nilai.huh lega dah sampai rumah.Lepas mandi apalagi tido mmg penat giler.Nasib baik 15hb aku cuti.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...